Smrt Huberta Perny

04. Únor 2009
Smrt Huberta Perny

Smrt Huberta Perny

Smrt Huberta Perny měla pro HaDivadlo být představením par excellence, které mělo nejednomu brněnskému diváku připomenout staré dobré časy z druhé poloviny 90. let - divadlu v té době totiž herecky dominovala čerstvých absolventů JAMU, Josef Polášek, Pavel Liška, Marek Daniel a Tomáš Matonoha. A pro první tři z této zmíněné čtveřice pak tato inscenace z roku 1995 znamenalo nejen první zkušenost v profesionálním angažmá, ale zejména první úspěch jak u diváků, tak u odborné kritiky.
Smrt Huberta Perny

Smrt Huberta Perny

Nicméně vyznačovalo-li se představení před více než 12 lety mladickým zápalem, smyslem pro novátorství ale i snahou navázat na světové dadaisticko-absurdně-existenciální divadlo à la Eugène Ionesco, pak tato v loňském roce obnovená premiéra, spíše vypovídá o přesném opaku. Zúčastnění herci nejenom zestárli, ale zejména zabředli do svých hereckých stereotypů tak, že především díky slabé režii Blažeje Ingra, hra nudí svou obsahovou prázdnotou, absencí inteligentního humoru a zejména hereckou povrchností, která naznačuje, že inscenace byla nazkoušena nejen velmi překotně, ale zejména ledabyle a bez někdejšího zápalu.
Smrt Huberta Perny

Smrt Huberta Perny

Přání autora hry, potažmo současného uměleckého šéfa HaDivadlа, Luboše Baláka, tak bohužel zůstalo zcela nenaplněno: „Vážení přátelé, i z těchto všech důvodů jsme se rozhodli pro vás připravit obnovený návrat tohoto představení. Budete vlastně svědky podivuhodného experimentu. Po dvanácti letech se na jeviště vrátí inscenace v původním obsazení - Josef Polášek jako Hubert, Pavel Liška jako Béďa, Marek Daniel jako Máňa - jen všichni budou o dvanáct let starší, dvanáct let zkušeností, dvanáct let života nás všech, celé společnosti. Přesto jsme všichni přesvědčeni, že hra neztratila vůbec nic ze svého vnitřního tématu.“
autor: Luboš Balák
režie: Blažej Ingr
Josef Polášek, Pavel Liška, Marek Daniel