Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Snímek Wendy a Lucy vypráví poměrně všední a pro mnohé z diváků asi i banální příběh dvacetileté dívky Wendy, jež se společně se svým psem, fenkou Lucy, snaží cestovat napříč Spojenými Státy na Aljašku, kde by mohla najít zaměstnání. Na celou cestu má však jen asi 600 dolarů a tak v rámci jedné zastávky v malém bezejmenném městečku ve státě Oregon, chce pro Lucy ukrást v obchodě psí žrádlo. Je však chycena a pro Wendy se tak začne několikadenní martyrium, kdy zatímco je na několik hodin zadržena v policejní cele, se Lucy ztratí a její auto má navíc neopravitelnou poruchu. Nakonec se Wendy, jež má k Lucy velmi blízký vztah jako k jediné spřízněné duši, rozhodne Lucy opustit, protože bez auta a bez peněz nemůže svému psovi nabídnout nic víc než svou lásku.
Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Tento příběh by bylo možné natočit s mnoha srdceryvnými a patetickými scénami, ale režisérka Kelly Reichardtová se tomuto „oblbování„ diváka zcela vyhýbá. Film je natočen civilně a realisticky tak, že snímek zaujal nejen diváky, kdy si film při nákladech 300 tisíc dolarů v kinech vydělal necelý trojnásobek této částky, ale zaujal i kritiky a krom své premiéry na festivalu v Cannes, film získal ocenění pro nejlepší film a pro nejlepší herečku od Asociace Torontských kritiků či se opakovaně umístil v nejrůznějších žebříčcích mezi deseti nejlepšími filmy za rok 2008.
Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Wendy a Lucy je v dosavadní filmografii režisérky Kelly Reichardtové zdaleka nejlepší a nejznámější počin.
Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Kelly Reichardt: Wendy a Lucy

Pro herečku Michelle Williamsovou v hlavní roli Wendy byl snímek prvním kritickým oceněním za její jistě nemalé herecké umění, ale Williamsová nebyla nijak neznámou herečkou ani před tímto nezávislým a nízkorozpočtovým filmem, kdy již v roce 2006 získala nominaci na Oscara pro nejlepší herečku ve vedlejší roli a to ve filmu Zkrocená hora, což ještě zopakovala dvakrát a to v kategorii pro nejlepší herečku: v roce 2010 za výkon ve filmu Blue Valentine a v roce následujícím za film Můj týden s Marilyn, za který byla oceněna Zlatý glóbem.
Wendy and Lucy, Spojené státy americké 2008, 80 min.
režie: Kelly Reichardt
scénář: Kelly Reichardt, Jonathan Raymond