„V noci jsem snil, že jsem motýlem, a teď nevím, zda jsem člověkem, který snil, že je motýlem, nebo zda jsem motýlem, kterému se zdá, že je člověkem“

Vittorio De Sica: Střecha

Vittorio De Sica: Střecha

Vittorio De Sica: Střecha

Snímek Střecha Vittoria de Sica lze ohodnotit jako jeden z posledních a současně i nejlepších dozvuků italského filmového neorealismu.
Vittorio De Sica: Střecha

Vittorio De Sica: Střecha

Přes čistě neorealistickou fasádu s původním záměrem zobrazit život takovým jaký skutečně je na příběhu lidí ze samotného společenského dna se lze s přihlédnutím ke kontextu Sicovy filmografie domnívat, že Sica přes veškerá vnější zdání do kategorie neorealismu zdaleka nepatří, ba její prostředky „zneužívá“ k mystifikaci diváka až ad absurdum tak, že právě svým dílem Střecha
Vittorio De Sica: Střecha

Vittorio De Sica: Střecha

- s leitmotivem příběhu mladých chudých lidí bez přístřeší, jež využijí benevolenci zákona, který dovoluje postavit dům na státní půdě, je-li tak učiněno v průběhu jedné noci - uzavřel pomyslný kruh revolty proti záměrnému křivení reality.
Ostatně k tomuto tématu se v ještě vyhraněnější podobě - příběh dvou mladých
Vittorio De Sica: Střecha

Vittorio De Sica: Střecha

lidí, kteří musí před ostatními utajit svůj sňatek, protože by jinak dostali výpověď v zaměstnání - Sica použil i ve slavném povídkovém filmu čtyř předních italských i světových režisérů - krom Sica se jej zúčastnil Federico Fellini, Mario Monicelli a Luchino Visconti - Boccaccio '70 z roku 1962.
Il Tetto, Itálie / Francie, 1956 (91 min.)
Režie: Vittorio De Sica
Scénář: Cesare Zavattini
Hudba: Alessandro Cicognini
Kamera: Carlo Montuori
Hrají: Gabriella Pallotta … Luisa, Giorgio Listuzzi … Natale, Luisa Alessandri … Signora Baj, Maria Di Fiori … Giovanna, Cesare's wife, Maria Di Rollo … Gina, Emilia Maritini … Luisa's mother, Giuseppe Martini … Luisa's father, Gastone Renzelli … Cesare, Luisa's brother-in-law, Maria Sittoro … Natale's mother, Angelo Visentin … Natale's father
Zatím nikdo nehlasoval