Miroslav Krobot: Brian

Miroslav Krobot: Brian

Miroslav Krobot: Brian

Dejvické divadlo ve své poslední premiéře divadelní sezóny 2011-2012 uvedlo komedii Miroslava Krobota Brian, jež mapuje několik posledních týdnů života hudební legendy 60. let a zakládajícího člena skupiny Rolling Stones Briana Jonese. Biografická podstata hry je dále doplněna vtipnou parafrází založené na náhodě, že Jones poslední období svého života strávil v domě, jenž v minulosti patřil Alanu Alexanderu Milnemu, autorovi Medvídka Pú - Krobot proto ve hře krom hudebníků z Rolling Stones použil i Brianovy zhmotnělé halucigenní představy podobě postaviček Medvídka Pú, Králíčka, Prasátka a oslíka Ijáčka.
Miroslav Krobot: Brian

Miroslav Krobot: Brian

Námět, ale i leitmotiv a komičnost hry je asi předvídatelně a založen na vtipných interakcích postav hudebníků z Rolling Stones v dobových kostýmech, poněkud „sjetého“ Briana Jonese a Milneho postaviček z jeho slavné knihy pro děti. - To lze jistě prohlásit jako skvělý výchozí bod pro sérii navazujících gagů a vtipných parafrází, jež by téma dále rozvíjely. Avšak Krobot zůstal právě jen u tohoto výchozího vtipu, jenž již při druhém opakování přestal být originální i zábavný tak, že hra má přes svou poměrně krátkou délku mnoho hluchých a nudných pasáží.
Miroslav Krobot má jako divadelní režisér obrovské renomé, kdy z provinčního pražského divadélka v Dejvicích učinil jednu z nejsledovanějších divadelních scén, jež boduje jak u diváků tak u kritiky. Z pozice uměleckého šéfa též divadlo otevírá mladým autorům ale i novým koncepcím tak, že divadlo má pod jeho vedením velmi experimentální zabarvení. Krobotův autorský pokus o stvoření bláznivě pojaté komedie à la Černá díra však byl krokem stranou a jeho síla jednoznačně tví v adaptacích a nikoli v čistě autorských projektech.
Miroslav Krobot: Brian

Miroslav Krobot: Brian

Miroslav Krobot: Brian