Vznešené vášně - Jindřich VIII. a jeho šest žen

Vznešené vášně
Divadelní studio Marta patří beze sporu k tomu nejlepšímu, co může vášnivý příznivce Thálie v Brně zhlédnout. - Každoročně divadlo uvádí na 10 premiér s tou nejvyšší kvalitou, protože uváděné hry se nemusí, vzhledem ke svému statutu školního divadla JAMU, podřizovat průměrnému a pokleslému vkusu diváka, a jednak je divadlo koncipováno s důrazem na původní scénáristické a režisérské pojetí, ale i individuální ztvárnění hereckých rolí, jež krom identického spříznění se s hranou postavou, nutí i k maximálnímu nasazení tak, že každá hra uváděná v Martě, je neopakovatelným pojmem sama o sobě.
Vysokou úroveň zde pak mají i muzikálová představení, byť již ze své podstaty nemohou dosahovat umělecké úrovně představení činoherních, a přes svůj handicap v podobě omezeného finančního rozpočtu, protože důležitou součástí muzikálu je i nákladná výprava, se mohou muzikálová představení směle postavit na roveň brněnských komerčních muzikálových scén, jež mají navíc výhody živého orchestru, ale i mnohem kvalitnějšího technického zázemí.
Divadelní historické náměty budí apriori podezření o určitém nedostatku invence, vlastní fantazie, ale i nudě, jež plyne z přílišné vazby námětu hry na skutečné historické události, ale Vznešené vášně jsou historickými osudy anglického krále Jindřicha VIII. a jeho šesti žen inspirovány jen velmi volně a muzikál se tak vyvaroval obvyklého patosu a naopak se v něm jeho autorky plně soustředily na jeho hudební poselství, jemuž, krom zcela původního a neokoukaného zpracování, nechybí ani skvělé herecké ale i pěvecké výkony, mezi nimiž vynikají zejména Dušan Vitázek (Jindřich VIII.) a Hana Kovaříková Niniane.
Jindřich VIII.: Dušan Vitázek a Petr Čagánek, Kateřina Aragon: Zuzana Šimečková, Anna Boleyn: Soňa Jányová, Jane Seymour: Lucie Chlumská, Anna Cleves: Petra Beoková, Kateřina Howard: Aneta Zemanová, Kateřina Parr, Alžběta T., Niniane: Hana Kovaříková, Konstábl, Wolsey, Cromwell: Jakub Uličník, Silvester Matula, Crammer: Jindřich Kotula
Režie: Jana Janěková
Libreto a koncepce: Pavlína Hoggard
Texty písní: Lenka Chytilová