François Ozon: Pod pískem

François Ozon: Pod pískem

François Ozon: Pod pískem

Výchozí zápletka snímku Françoise Ozona Pod pískem vychází z režisérova zážitku z dětství, který sám komentuje: „Při natáčení tohoto snímku jsem byl inspirován událostí, která se stala, když jsem byl malý. Byl jsem na pláži s rodiči, často jsme tam viděli postarší manželský pár. Jednoho dne se šel muž koupat a už nikdy se nevrátil. Helikoptéry ho všude hledaly a nikdo se pak již nechtěl jít koupat, často jsem myslel na tu ženu, jak se vrací sama do svého domova, pouze s manželovými věcmi, a ptal jsem se sám sebe, co se dále odehrávalo. Existovalo pro mne mnoho možností toho, co se stalo - manžel se mohl utopit, nebo dokonce utéct.“
François Ozon: Pod pískem

François Ozon: Pod pískem

A skutečně Ozon se ve snímku nesoustředil na samotnou událost, kdy Jean Drillon zmizel poté, co si šel zaplavat v moři, ale ve filmu se soustředí pouze na postavu jeho manželky Marie Drillonové, kterou excelentním způsobem ztvárnila anglická herečka Charlotte Rampling.
François Ozon: Pod pískem

François Ozon: Pod pískem

V souladu z Ozonovými představami z dětství, si Marie odnese z pláže manželovy věci, zamkne letní dům, ale ve své mysli si fakt, že by se její manžel, se kterým měla velmi intenzivní citový vztah, utopil, nechtěla skutečně připustit.
François Ozon: Pod pískem

François Ozon: Pod pískem

Po návratu do města se zpráva o smrti Jeana přirozeně rozšíří mezi široký okruh přátel i známých, ale Marie při rozhovorech mluví o Jeanovi jako by byl živý a čekal na ni doma. - Což se v jejích představách opravdu děje a poté, co si Marie začne milostný románek s o něco mladším Vincentem, chová se, jako by byla žila v milostném trojúhelníku s manželem i milencem.
François Ozon: Pod pískem

François Ozon: Pod pískem

A když je Jeanovo tělo po několika měsících z moře vyloveno, Marie při identifikaci tvrdí policii, že se nejedná o Jeana a to přesto, že identitu potvrdil jak test DNA, tak další znaky jsou jsou plavky či hodinky na rukách. Marie tak společně s Jeanovou matkou přijmou verzi, že Jean utonutí pouze fingoval a tímto způsobem tak utekl ze svého poněkud stereotypního a nudného života.
Sous le sable, Francie / Japonsko 2000, 97 min.
režie: François Ozon
scénář: François Ozon
kamera: Jeanne Lapoirie, Antoine Héberlé
hudba: Philippe Rombi, Antonín Dvořák, Gustav Mahler, Fryderyk Chopin
kostýmy: Pascaline Chavanne
Charlotte Rampling … Marie Drillonová, Bruno Cremer … Jean Drillon, Jacques Nolot … Vincent, Alexandra Stewart … Amanda, Pierre Vernier … Gérard, Andrée Tainsy … Suzanne, Maya Gaugler … Němka na pláži, Damien Abbou … šéf záchranářů, David Portugais … mladý záchranář, Pierre Soubestre … policista, Agathe Teyssier … prodavačka, Laurence Martin … realitní agentka, Jean François Lapalus … lékař, Laurence Mercier … lékařova sekretářka, Fabienne Luchetti … lékárnice, Jo Doumerg … taxikář, Michel Cordes … policejní komisař, Maurice Antoni … patolog, Patricia Couvillers … Evelyne
Tvé hlasování: Žádná Průměr: 4 (18 hlasů)