Roman Polanski: Hořký měsíc

Roman Polanski: Hořký měsíc

Roman Polanski: Hořký měsíc

Hořký měsíc sice není žádnou velkou literárních předlohou, ale přesto by pro svou originalitu mohla předurčovat vznik nadčasové filmové adaptace. Režisér Roman Polanski, jež svůj vrchol prožil v hloubi 70.%nbsp;let však vsadil na prvoplánovité zjednodušení, nevýrazné herecké výkony, a konečně i zcela chabou režii tak, že byť film Hořký měsíc vytěžil z původní předlohy Pascala Brucknera naprosté minimum, stal se pro mnohé z diváků takřka kultovní podívanou.
Roman Polanski: Hořký měsíc

Roman Polanski: Hořký měsíc

Ba Hořký měsíc je jen dalším z řady filmů, jež si namísto nadčasovosti, myšlenkové i psychologické hloubky zvolily povrchnost, zjednodušenost a kýčovitost tak, že jen díky informace ze závěrečných titulků jsme vyvedeni z omylu a Hořký měsíc není rychlokvaškou z hollywoodských studií, ale jen jeho evropskou, v tomto případě francouzsko-britskou, napodobeninou.
Roman Polanski: Hořký měsíc

Roman Polanski: Hořký měsíc

A právě nic víc než napodobeninou s využitím mnoha těch nejotřepanějších klišé - počínaje retrospektivním příběhem, žoviálním vypravěčem a lesbickým zakončením konče, Hořký měsíc ani není. Bohužel, protože nebýt křečovité snahy o pompéznost, která zabránila řádně uchopit sálavou erotickou atmosféru, gradující se sexuální experimenty, ale i lásku proměněnou v sado-masochismus, mohl by se Hořký měsíc stát filmem à la primera erotického žánru.
Bitter Moon, Francie / Velká Británie, 1992, 138 min.
předloha: Pascal Bruckner (Hořký měsíc)
režie: Roman Polanski