Veni, Vidi, Vici

Veni, Vidi, Vici

Veni, Vidi, Vici

Rádoby filmová romantická komedie Veni, Vidi, Vici z roku 2009 kouzlem nechtěného parafrázuje nejslavnějšího hrdinu českých pohádek - hloupého Honzu, jenž se vydal do světa, získal princeznu i půl království. Avšak bezelstný a altruistický Honza je zákeřně sražen zlým princem tak, že ztratí veškeré nabyté bohatství i ruku princezny. Ale nebyla by to pohádka, aby Honza opět nepovstal jak bájný Fénix z vlastního popela, neporazil zlého prince, nepohrdl nevěrnou princeznou a nevrátil se zpět do své chalupy k mámě, malému bráškovi a ke své původní nevěstě, na kterou pro princeznu málem zapomněl.
Veni, Vidi, Vici

Veni, Vidi, Vici

Za hloupého Honzu si pouze dosaďte čerstvého maturanta Honzu Moudrého (v podání Filipy Tomsy, jenž svou nejslavnější roli odehrál ve filmovém pseudomuzikálu Kvaska), za princeznu majitelku reklamní agentury Alici (v podání někdejší vícemiss, občasné modelky a příležitostné filmové herečky Jitky Kocurové), za zlého prince zbohatlíka Reného (v podání Jaromíra Noska, jehož statické herectví ve filmu patřilo k jednoznačným vrcholům). Obligátní rytířský souboj o ruku princezny zaměňte za golfový turnaj, zámek za hotel, a postavy krále, královny a dvořanů za české „celebrity“ à la Václav Postránecký, Bohumil Klepl, Marek Vašut ale též sama sebe „hrajícího“ Karla Gotta, Romana Skamene, Petra Novotného, Václava Vydru či Alexandra Hemalu.
Veni, Vidi, Vici

Veni, Vidi, Vici

Veni, Vidi, Vici

Veni, Vidi, Vici

Počin producenta Jana Nejedlého jako film příliš smysl nedává - ať již jako svébytný způsob uměleckého vyjádření, tak z pohledu ekonomického, kdy film shlédlo na 85 tisíc diváků a v kinech utržil 9 miliónů (z toho polovina patří provozovatelům kinosálů), avšak věřím, že díky všudepřítomné reklamě, kdy se ve filmu takřka nevyskytuje záběr, jenž by nepropagoval některou ze značek či výrobků zúčastněných sponzorů filmu, to měl Nejedlý dobře spočítáno.
Veni, Vidi, Vici, Česká republika 2009, 95 min.
námět: Marek Šmíd
režie: Pavel Göbl, Jiří Chlumský
scénář: Radan Dolejš, Jan Rokůsek
kamera: Tomáš Juríček, Michal Perič
hudba: Karel Mařík
Václav Postránecký … strýc Maxmilián, Filip Tomsa … Honza Moudrý, Bohumil Klepl … trenér Karel, Anna Šišková … Marie, Sandra Nováková … Terezka, Jitka Kocurová … Alice, Iveta Dušková … maminka Honzy, Karel Gott … hraje sám sebe, Marek Vašut … šéfkuchař, Jaromír Nosek … René
Tvé hlasování: Žádná Průměr: 1 (1 hodnocení )

Článek “Veni, Vidi, Vici” One response

1. Tenhle film je krásná ukázka

Tenhle film je krásná ukázka toho, jak to dopadne, když si pan Dolejš usmyslí, že napíše film, ačkoliv to umí asi jako koza tanec, a k tomu si přizve svého příbuzného, který trpí utkvělou představou, že umí psát scénáře. Otřes a bída.

Submitted by Martin (bez ověření)