Modrovous - Naděje žen

Modrovous - Naděje žen

Modrovous - Naděje žen

Luboš Veselý zase proslul především díky svým hereckým výkonům v Divadle v 7 a půl ať již jako Neal Cassady ve hře Na cestě, Humbert Humbert v Lolitě, Valmont v de Merteuil - Valmont - de Sade či v provázkovských hrách Sherlock Holmes, Raskolnikov - jeho zločin a jeho trest a mnoho dalších. Dea Loher je zase s velkou pravděpodobností držitelkou brněnského rekordu, kdy v sezóně 2005/06 byla v repertoáru zařazena hned trojice jejích her - krom Modrovouse v podání sdružení Divadlo 2004, dále Tetování ve Studiu Marta a Adam Geist v Mahenově divadle. Tedy očekávání vložená do hry Modrovous - Naděje žen dosahovala těch nejvyšších sfér.
Modrovous - Naděje žen

Modrovous - Naděje žen

Postava Modrovouse jak ji ve stejnojmenné z pohádce v roce 1697 ztvárnil Charles Perrault, je založena na postavě Gillese de Raise, jenž byl v roce 1440 popraven za zavraždění údajně až stovek dětí, vyvolala zvláště ve 20. století hned několik desítek dalších variací. A jednou z těch posledních je právě angažovaná dramatizace Dey Loher, která se pokusila archetyp Modrovouse, jakožto sériového vraha žen, postavit do zcela odlišného světla, tedy nikoliv jako sadistického a zcela dominantního „samce“ ale jako do značné míry submisivního prodavače dámských bot.
Modrovous - Naděje žen

Modrovous - Naděje žen

Luboš Veselý se tohoto nového pohledu na Modrovouse zhostil se sobě vlastní grandiózností a šarmem, Lence Janíkové se zase velmi dobře zdařilo v minimalistickém prostoru ztvárnit hned šestici Modrovousových obětí, zdařilá byla i režie Pavla Baďury. Nicméně přesto se vlivem přílišného důrazu na Modrovousovy oběti namísto jeho niterné psychologie představení stalo plochým bez hlubší myšlenkové postaty. Hra Modrovous - Naděje žen tak asi nezklamala, avšak současně se nestalo tím typem představení, ke které by se měl potřebu více vracet.
autor: Dea Loher
režie: Pavel Baďura
dramaturgie: David Drozd