Oscar Wilde: Strašidlo Cantervillské

26. Prosinec 2008
Po loňském na muzikálově osobnosti mimořádně nabitém absolventském ročníku JAMU v čele s budoucí personou primerou českého muzikálu Dušanem Vitázkem, oceněným i cenou Thálie za svou roli Bergera v jinak zcela neoriginálních Vlasech, je kvalita ročníku letošního, tak jak se aspoň jeví svými výkony v nepovedené variaci na Strašidlo Cantervillské Oscara Wilda, velmi ubohá a nezaujala by ani to nejméně náročné publikum a là Městské divadlo v Brně.
Kvality muzikálové představení Strašidlo Cantervillské pak lze, co do stránky režijní a hudební v podání Ladislava Koláře, ohodnotit ne-li přímo jako paskvil, tak jako nejšedivější průměr bez jediného ať režijního tak hudebního nápadu, se strnulým vedením herců, s uzívaným zpěvem bez elánu, chuti i života, jež je pak doplněn zcela nenápaditou scénou i kostýmy Marcely Chylíkové tak, že by se snad dalo Strašidlo Cantervillské přejít jako studentské představení, nebýt obrovitého kvalitativního ústupu od loňského ročníku, jehož představení Kéž slunce svítí v nás… a Vznešené vášně znamenaly to nejlepší, co jsem kdy měl v oblasti muzikálu možnost vidět (a to i v přímém srovnání s Karlínským Hudebním divadlem v Praze).
Toto od základu zcela nepovedené představení, jež degraduje i původní Wildeho námět z původní ironické komedie na pouhou frašku, kde největší úspěch u diváků sklidily opilecké výstupy a pády, pak snižuje velmi dobré jméno Studia Marta vůbec a já sám za sebe nenalézám pro něco obdobného žádné paralely.
Námět: Oscar Wilde
Autor: Tomáš Mann
Režie: Ladislav Kolář
Hudba: Ladislav Kolář
Scéna a kostýmy: Marcela Chylíková
Choreografie: David Strnad
simon de Canterville a Duch Jiří Zmidloch nebo Stano Slovák, Lady Eleonora Barbara Chybová nebo Tereza Martinková, Muzikant stano Slovák nebo Petr Kukla, Lord Canterville Ondřej Antálek nebo Jakub Uličník, Paní Umneyová Eva Hrbáčková, Služky a Myši Lucie Fritzká, Kateřina Krejčová, Barbara Chybová nebo Eva Jedličková, Kateřina Krejčová, Tereza Martinková Otis Robert Rozsochatecký, Otisová Tereza Martinková, nebo Barbara Chybová Washington Jakub Uličník nebo Ondřej Antálek, Virginie Eva Jedličková nebo Lucie Fritzká, Vévoda Cecil Petr Kukla
Premiéra: 23. září 2005, Studio Marta v Brně